divendres, de desembre 07, 2012

La “Caixa” crea una xarxa social d'ofertes a comerços

Publicat a El Triangle el 7 de desembre de 2012. 

REPORTATGE

Reus acollirà durant el mes de desembre la primera experiència de PremiaT, una xarxa social d'una entitat financera pionera en l'àmbit internacional, impulsada per “la Caixa”, que permet les botigues promoure les seves ofertes comercials, descomptes i regals. El seu públic potencial en aquesta ciutat tarragonina és de 30.000 usuaris i més de 1.200 comerços i, actualment compta amb 233 promocions actives: aproximadament una quarta part són del sector de restauració i una cinquena part de tendes de decoració, informàtica i electrodomèstics. La resta es divideix entre centres de salut i bellesa i agències de viatge. Els descomptes són personalitzables i poden arribar al 50%. Tot i que la primera iniciativa ha començat en Reus, es preveu que al llarg del 2013 PremiaT es treslladarà a altres poblacions catalanes. La xarxa social és inèdita en el sector financer internacional i aconsegueix interrelacionar diferents negocis com ara el de la targeta i els comerços i la banca mòbil i online i afegeix les darreres tendències en comerç electrònic i tecnologia de geolocalització. El servei permet a l'usuari cercar quines són les millores ofertes dels comerços que té al seu radi d'acció més immediat, guardar aquells comerços que es consideren favorits per rebre informació actualitzada o cercar a partir de paraules clau.




Per a fer-se membre de la comunitat online PremiaT cal ser, almenys en aquesta primera fase, client de “la Caixa”, tot i que més endavant s'obrirà a qualsevol usuari, i precisa la inscripció online i la possessió d'una targeta de “la Caixa”. En el cas dels comerços participar en la comunitat online cal disposar del TPV de l'entitat financera impulsora. La xarxa social està accessible en versió web però també com una aplicació per a mòbil que permet l'ús del geolicatitzador i, alhora, facilita que els comerços puguin impulsar les seves vendes. Una de les principals diferències respecte a altres xarxes de promocions o descomptes és que l'usuari no ha de fer pre-compra o reserva, ni ha de recórrer a la impressió de vals o cupons. Només cal que el consumidor vagi a l'establiment i la faci efectiva l'oferta a partir del pagament amb targeta ja que  s'aplica de forma automàtica. Les opcions van des de premis a la primera compra, a descomptes en compres posteriors, o promocions a determinats dies o hores de la setmana, etc. La comunitat online impulsada per “la Caixa” permet un sistema d'ofertes plenament personalitzable al client però també per al comerciant que pot així conèixer, a partir d'un software, l'efectivitat de les seves ofertes. En aquest sentit, PremiaT s'esdevé una eina per als comerços per a fidelitzar els seus clients difondre de forma efectiva, que fa possible que l'usuari pugui aprofitar l'oferta just quan té la intenció o la necessitat de comprar.

“La Caixa”, líder en innovació
“La Caixa” és el banc pioner en innovació, introducció i ús de les noves tecnologies de l'Estat espanyol, o un dels líders mundials. En reconeixement als seus innovadors serveis financers digitals a particulars l'entitat va rebre el Global Banking  Innovation Awards de 2011. Aquest premi, que atorga cada a any a Chicago pel Bank Administration Institute i Finacle, li va ser concedit a “la Caixa” en una competició de més de 200 candidats de prop de 40 països. La nova comunitat online és el resultat de la suma de les fortaleses de l'entitat que ja ha treballat en l'àmbit de les xarxes socials destinades als clients.  “La Caixa” té un resultats que li atorguen el lideratge en el mercat: té més de 12,5 milions de clients de targetes, 8,6 milions en banca online, 2,6 milions en banca mòbil,  més de 200.000 comerços clients que treballen amb el seu TPV i més de 10.000 caixers distribuits arreu de l'Estat espanyol. Alhora, l'entitat compta amb una amplia oferta que arriba a les 65 aplicacions amb un total de 4 milions de descàrregues. Entre  les diferents apps que la entitat posa a disposició dels seus clients hi ha serveis per a mòbils referits a la geolocalització de caixers i oficines o el pagament de taxes i matrícules d'estudis a través de targetes de crèdit.