divendres, de juliol 13, 2012

Euromoney premia la solidesa econòmica de Caixa Bank

El guardó reconeix a l'entitat la seva solvència, solidesa i el fort creixement dels darrers anys, tot mantenint els seus valors fundacionals

El banc vol consolidar el seu lideratge al mercat espanyol a partir d'un creixement sostenible en àmbits com: banca de particulars, privada i d'empreses

REPORTATGE. Publicat a El Triangle el 13 de juliol de 2012.

La revista financera britànica Euromoney Magazine considera que CaixaBank és el “Best Bank in Spain 2012”, (millor banc espanyol durant el 2012), un guardó de periodicitat anual que se li va entregar a l'entitat financera el passat 5 de juliol en un sopar de gala celebrat a Londres. La solvència financera, la solidesa comercial i un important creixement, tot mantenint els seus valors fundacionals han estat els elements clau perquè la publicació econòmica li atorgi el premi a l'entitat financera. El grup financer és líder en l'àmbit espanyol amb unes xifres que l'avalen: més de 13 milions de clients, la previsió de superar aquest anys els 800.000 accionistes, uns actius de 342.000 milions d'euros i supera les 6.000 oficines. Les noves tecnologies també són un espai de lideratge per a l'entitat ja que té 7,1 milions de clients en banca online, 2,5 milions de clients en banca mòbil, i compta amb 10,3 milions de targetes emeses. Euromoney Magazine és una revista especialitzada en informació sobre banca financera internacional, amb 43 anys d'història, de prestigi mundial i que compta amb més de 140.000 lectors entre professionals de les finances i membres de l'administració.




Isidre Fainé, president de CaixaBank, va assenyalar en l'entrega de premis que el guardó reforça el prestigi de l'entitat i contribueix a l'objectiu de “mantenir un alt nivell d'exigència per a crear valor per als nostres accionistes i oferir el millor servei possible als nostres clients”. Per la seva banda, el conseller delegat de l'entitat, Joan Maria Nin, també present a l'acte, va ressaltar “la necessitat de consolidar el lideratge actual de CaixaBank a l'Estat espanyol a través d'un creixement sostenible en tots els segments especialitzats del mercat de banca de particulars, banca privada i de empreses”. Nin va afegir que “hem de seguir apostant decididament per la innovació, clau per donar el millor servei de qualitat als nostres clients" i va indicar que només una visió “a llarg termini, coherent, sostenible i responsable és la garantia per a un projecte futur de èxit”. Un innovació, però, que no es contraposa als principis de l'entitat en els quals Fainé es va ratificar, “els temps canvien, però els principis d'actuació del nostre Grup, basats en el lideratge, la confiança i el compromís social, es mantenen ferms i ens permeten tenir una orientació estratègica clara”.

Premis a la innovació
El reconeixement d'Euromoney Magazine se suma als que se li han concedit a CaixaBank dins de l'àmbit de la innovació en el darrer any. Els més recents, atorgats al juny, són els que concedien l'associació internacional de caixers, ATMIA, i la revista Cards & Payments. En primer lloc, l'ATMIA, una entitat que agrupa 2600 empreses i institucions del món, li va concedir a CaixaBank el premi de l'any 2012 al millor servei en caixers d'una entitat financera a Europa. Des de l'associació internacionals de caixers es va destacar “els molts anys” que “la Caixa” ha invertit en “re inventar el canal dels caixersautomàtics” i el seu afany en “no acceptar les limitacions del mitjà per escoltar ientendre les necessitats de les clientes i crear les millors solucions per satisferlos”. D'altra banda, CaixaBank també va rebre el Trailblazer Award 2012 que impulsa la publicació l'edició europea de Cards & Payments per la creació del caixer “contactless”, que va ser considerada la millor innovació de l'any en el sector financer europeu. Finalmente, l'entitat financera també va ser guardonada mitjans d'octubre de l'any passat amb el premi al Banc Més Innovador del Món, en el marc dels Global BankingInnovation Awards, impulsat pel Bank Administration Institute i Finacle.

Solidesa econòmica
La intensa activitat comercial de CaixaBank ha dut a aquesta entitat a obtenir, durant el primer trimestre de 2012, un resultat sòlid. L'entitat va assumir l'impacte de la darrera reforma financera en tres mesos i, en un entorn econòmic financer complex i volàtil, va guanyar 48 milions d'euros. A més, va aconseguir increments en les quotes de mercat i va mantenir el volum de negoci en un mercat en contracció en el qual va consolidar el lideratge en banca minorista i va reforçar els nivells de liquiditat i solvència. Alhora, quan hi ha hagut més pressió sobre els marges i més requeriments de capital, CaixaBank va millorar els seu marge d'explotació en un 25,3% del marge d'explotació, va mantenir la solvència (Core Capital del 12,4%) i va elevar significativament la seva liquiditat (29.436 milions).

D'altra banda, la recent integració de Banca Cívica -aprovada a finals de juny en Junta General Extraordinària- aporta solidesa a la marca ja que no requerirà d'ajudes públiques ni tindrà cap cost per a la resta del sector financer gràcies al sanejament d'actius d'abans de la fusió i a les fortaleses financeres de CaixaBank. Fainé va indicar en la Junta que aquesta absorció comporta la “creació de l'entitat líder del sistema financer a Espanya, que contribuirà al desenvolupament econòmic del país”. Per part seva, Nin, va subratllar que “l'operació és comercialment atractiva per la complementarietat geogràfica i de negocis en les àrees d'influència actual de Banca Cívica”. Dintre del seu Pla Estratègic 2011-2014 de l’entitat, l'entitat es marca reptes com ara diversificar el negoci cap a les empreses, avançar en eficiència i flexibilitat organitzativa, millorar la rendibilitat i créixer en la internacionalització.

Compromís social
La Fundació “la Caixa”, vinculada a CaixaBank a través del seu accionista majoritari, Grup "la Caixa", és la institució que canalitza el seu compromís social i que gestiona a l'any un pressupost de 500 milions d'euros. Malgrat l’entorn advers, “la Caixa” manté per cinquè any consecutiu el pressupost d'aquesta entitat, un volum econòmic que la situa com a primera fundació privada d'Espanya, la segona d'Europa i la cinquena del món. D'altra banda, les prioritats de l'Obra Social de “la Caixa” en un context de crisi se situen en el desenvolupament de programes socials i assistencials per atendre les demandes socials.

En aquest marc, l'entitat es preocupa per la promoció de l'ocupació com un dels pilars del seu compromís social a partir del Programa Incorpora que ha permés accedir a un lloc de treball a prop de 1,400 persones en gairebé 900 empreses durant el primer trimestre de l'any. D'altra banda, CaixaProinfància treballa per la inclusió d'infants en situació d'exclusió social, mentre que el “Lloguer Solidari”, projecte iniciat a finals de 2011 i destinat a persones de rendes baixes, ja ha començat a tenir els primers beneficiaris. L'entitat ofereix 3000 pisos amb un cost mensual d'entre 85 i 150 euros al mes. Alhora, també s'han dedicat esforços a l'atenció a persones amb malalties avançades i a lluita contra la fam en el món a partir de l'establiment d'una aliança estratègica amb la FAO.

L'àmbit cultural té el 13,8% de la inversió. El seu projecte emblema CaixaForum Barcelona, que ha complert 10 anys, ha tingut en aquest temps més de 7 milions de visitants. La Fundació “la Caixa també destina inversió a programes de Ciència, Investigació i Medi Ambient amb un 13,52% de pressupost i al suport de l'educació i formació, amb el 6,38%.